Онлайн организации

Същност на онлайн услугите


 Организациите срещу домашно насилие използват Интернет, за да дават информация, сигурни средства (източници), да поощряват адвокатски кампании и най-вече да предоставят директни онлайн услуги. Използването на Интернет създава известен риск, етически дилеми и предизвикателство пред достоверността на написаното. Това включва личното пространство, сигурността и конфиденциалноста в online общуването, неясна юрисдикция изискваща предохранителни мерки към онлайн услугите
.
 Интернет е нов източник на информация, който набира все по-голяма популярност. Според проучване една втора от Интернет потребителите са жени. Това показва, че жените са по-склони да търсят в Интернет информация за здравето си и дори за домашното насилие.

 

Видове онлайн услуги


Според обхванатите целеви групи:

Жертви на насилие; Учители; Ученици; Хора, които искат да подадат сигнал за свой познат; Пoлиция, съдебна власт, държавни институции; Социални работници, психолози и др. специалисти; Доброволци; Хора, които искат да се научат как да се предпазват; Организации, които искат да работят в сферата на превенция на насилието и услуги за жертви на насилие.

 Според възрастта на потребителите на услугите:

Деца; Тийнейджъри; Възрастни; Хора от третата възраст; ПРЕДИМНО за жени; ГЛБТН (гейове, лезбийки, бисексуални, трансексуални и неопределени)

Според вида насилие:

Домашно насилие; Сексуално насилие; Предпазване на интимни срещи, особено първи; Трафик; Безопасност в Интернет; В случаи на бедствия.


 Според спецификата на предлаганата онлайн услуга:


  1.  Рекламиране на реални услуги.
  2.  Индивидуално кoнсултиране – чрез чат в реално време или чрез отговор по имейл (най-често до 24 часа).
  3.  Групово консултиране.
  4. Предоставяне или насочване към други услуги: медицинска, юридическа, психологическа, финансова помощ, намиране на работа и жилище, училище за децата и др.
  5. Възможност да се подаде сигнал от жертва или близък – жертва на насилие.
  6. Съвети за предпазване – съобразени с възрастта, пола, културата и др. характеристики на клиентите.
  7. Публикации за специалисти (статии, статистика, изспедвания, закони).
  8. Застъпничество и повишаване на информираността на обществото по проблема – обяви за събития (конференции и др.).
  9. Предоставяне на финансиране за други организации.
  10. За фондонабиране, търсене на подкрепа, търсене на доброволци.
  11. Лични истории: форуми, мейлинг листове.
  12. Краткосрочни спешни заеми. 
 Онлайн услугите са особено приложими при жертвите на домашно насилие. Самата им същност позволява избягването на неблагоприятните последици на услугите в реално време. От една страна те предоставят информация за същността на домашното насилие и помагат на жертвите да преодолеят чувствата на срам или лична вина и така да споделят по-открито своите проблеми. От друга страна ползването на онлайн услуги е много по-лесно и не изисква отсъствие от работа или от дома, нито пък съществува възможност жертвата да бъде забелязана от близки, приятели или познати на насилника.  



 Използването на онлайн услугите е свързано с достъп до Интернет, наличието на технологични познания за използването му и познаване на сайтовете, предлагащи помощ на жертви, преживяли домашно насилие. Според „Алфа Рисърч” към януари, 2008 г. 31 % от пълнолетното население на България ползва Интернет като тенденциите сочат повишение на този процент в близко бъдеще. Този факт, съчетан с все по-лесните за използване и интуитивни web програми, дава основание да очакваме онлайн услугите, свързани с помощта на жертви на домашно насилие да стават все по-разпространени в България.

Няма коментари:

Публикуване на коментар